FAQ SNOW

Hier vind je een overzicht van alle veelgestelde vragen voor onze Flowtrack wintersportvakanties. Klik hieronder op de categorie waar je meer uitleg over wil.
Klik hier om de FAQ van de zomervakanties te bekijken.

  • ALGEMEEN
  • VERVOER
  • VERZEKERING
  • ACTIVITEITEN
  • MATERIAALHUUR
  • SNOWCAMPS

OVER ONS

Waar staat Flowtrack voor?

Flowtrack is een erkende reisorganisatie die al bijna 15 jaar (sportieve) vakanties organiseert naar het buitenland. Vanuit een gedeelde passie voor beweging, ontmoeting, ontdekking en avontuur zet ons team zich dagelijks doorgedreven in om de meest kwalitatieve en onvergetelijke reizen aan te bieden. Flowtrack specialiseert zich zowel in zomervakanties, wintersport als mountainbikeweekends. Wij geloven in een Destination Feelgood voor iedereen! Wil je graag meer weten over de filosofie achter Flowtrack, ga dan via de homepage naar who we are.

Kan ik jullie telefonisch bereiken?

Natuurlijk! We zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 10u00 en 17u00. Vanuit België op het nummer 015 21 73 03, vanuit Nederland op het nummer 085 8882401.
In noodgevallen buiten de kantooruren kan je ons bereiken op het nummer +32 497 49 29 56.

Kan ik langskomen op jullie kantoor?

Onze deuren staan voor iedereen open! Het kantoor bevindt zich op de Vaartdijk 12 in Mechelen (België). Het kantoor is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 09u00 en 17u00.

Wat is jullie rekeningnummer?

Het rekeningnummer van Flowtrack is BE14 7360 0125 3283.

Ik vind hier geen antwoord op mijn vraag, wat doe ik?

Stuur best een mailtje naar info@flowtrack.be of bel ons even op. Het telefoonnummer vind je hierboven. Je kan ook met ons chatten op de website, via facebook, WhatsApp of Instagram.

BOEKING & BETALING

Hoe moet ik boeken?

We werken met een online boekingssysteem. Nadat je jouw favoriete periode en verblijf hebt geselecteerd, kan je een prijsberekening maken voor jouw vakantie. Voeg eerst alle reizigers en hun geboortedata toe, daarna kan je voor iedereen de gewenste opties aanduiden. Nadat je je gegevens hebt ingevuld krijg je van ons een prijsoverzicht. Indien je dit bevestigd zullen wij jouw boeking nakijken. Binnen de 2 werkdagen zullen wij jouw boeking nakijken en bevestigen. Indien de boeking om de een of andere reden niet kan bevestigd worden, contacteren we jou voor een gepast alternatief.

Hoe kan ik mijn zoon/dochter inschrijven?

Als ouder kan je een profiel aanmaken op je eigen naam met je persoonlijke gegevens en eigen e-mailadres. Je kan vervolgens kiezen om een andere persoon in te schrijven op de reis zelf. Zo kunnen we jou contacteren omtrent de reservering en hebben we ook alle gegevens van je zoon of dochter. Het boekingsproces is eenvoudig, je vindt overal infobuttons met meer informatie tijdens het boeken.

Kan ik een reis reserveren voor iemand anders?

Dat kan. Je kiest zelf het aantal reizigers die je wenst in te schrijven voor bepaalde reis. Je maakt je eigen profiel aan met je eigen persoonlijke gegevens en e-mailadres en kiest vervolgens of je jezelf inschrijft of iemand anders. Je kan ook jezelf en enkele andere deelnemers inschrijven.

Kan ik voor een groep boeken?

Jazeker, bij het overzicht krijg je de optie “reiziger toevoegen”. Hier kan je zoveel reizigers als je wil toevoegen aan de boeking.

Ik wil voor een groep boeken maar apart betalen, kan dat?

Jazeker. Nadat je jouw reizigers hebt toegevoegd aan je boeking, kan je aanduiden voor welke reiziger je wenst te bevestigen en te boeken. Je krijgt dan een mailtje dat je kan doorsturen naar de andere reizigers zodat ze hun eigen factuur kunnen betalen. Zo hoef je niet meer het geld voor te schieten aan de andere reizigers die met jou meegaan.

Kan ik mijn boeking nog wijzigen?

Als je jouw opties wenst te wijzigen, neem dan contact op met Flowtrack via info@flowtrack.be.
Voor bepaalde wijzigingen rekenen we een administratiekost aan.

Hoe moet ik betalen?

Zodra de boeking bevestigd is je kan online (Bankcontact/Ideal/Visa/Mastercard) of via overschrijving betalen. Je kiest zelf bij de betalingsmogelijkheden hoe je wenst te betalen. Je ontvangt je factuur per e-mail en vindt deze ook terug bij ‘My Flowtrack’.

Wanneer moet ik betalen?

Ten laatste 2 weken na je boeking betaal je een voorschot van 30% van de totale reissom. Het overige bedrag betaal je 2 maanden voor afreis. Je kan ook alles in 1 keer betalen in plaats van met een voorschot te werken.
De betalingsdata vind je terug op de factuur en ‘My Flowtrack’.

Overschrijving: Wat is een OGM?

Op de factuur staat een verplichte gestructureerde mededeling (OGM) die begint en eindigt met ***, gelieve deze steeds bij elke betaling mee te geven. Bij een online betaling gebeurt dit automatisch.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

Controleer of de e-mail niet in jouw ongewenste items is terechtgekomen. Indien je binnen de 3 werkdagen na jouw boeking geen e-mail hebt ontvangen, neem je best even contact op met ons via mail: info@flowtrack.be / info@flowtrack.nl of telefonisch: 0032 15/21.73.03. of 0031 858/ 88.24.01.

Wanneer ik ontvang ik mijn reisinformatie?

Een maand voor vertrek ontvang je, indien jouw boeking volledig betaald is, de reisinformatie per e-mail. Deze informatie vind je ook terug op ‘My Flowtrack’. Indien je vervoer (bijvoorbeeld een busreis) hebt gereserveerd, ontvang je de specifieke vertrekinformatie (uur en plaats van vertrek) ten laatste 4 dagen voor vertrek.

Hoe kan ik de prijs van mij verblijf berekenen?

Op de pagina van ieder verblijf vind je een knopje prijsberekening. Nadat je alle gegevens van je reizigers hebt ingevuld en de juiste opties aanduid zal je van ons een prijsoverzicht ontvangen dat je ook gemakkelijk kan doorsturen naar je medereizigers.

Hoe reis ik tot op de bestemming?

Je kiest zelf hoe je naar onze bestemmingen afreist: met eigen vervoer of met de bus. Het vervoer zit niet in de prijs inbegrepen. Een busreis (retour) kost 180 Euro per persoon, deze optie duid je aan in je boeking. We organiseren busvervoer tijdens de krokus- en de paasvakantie naar La Thuile en Gressoney.

Kan ik met het vliegtuig gaan?

Ja, Gressoney La Trinité en La Thuile, liggen op ongeveer 2u rijden van de luchthaven van Milaan Malpensa. Er zijn dagelijks een paar vluchten naar Milaan en ter plaatse kan je vrij goedkoop een wagen huren bij de verschillende verhuurbedrijven.

Je kan ook vliegen op Turijn. Van hieruit is het ongeveer 1u30 naar Gressoney of La Thuile en 1u30 naar Sauze d’Oulx/Sestriere.

Hoe is het busvervoer georganiseerd?

Vanaf nu kan je bij Flowtrack ook busvervoer boeken. Wij brengen je op een veilige en comfortabele manier naar je bestemming.

Flowtrack reist met Royal Class 4* autocars met professionele en klantvriendelijke chauffeurs. Je komt dus ontspannen en uitgerust aan op je vakantiebestemming.

We verzorgen, zowel tijdens de heen- als de terugreis, een nachtrit die je rechtstreeks van en naar de Aosta vallei brengt.

Op zaterdag (vertrek dag) mag je je kamer behouden tot aan het vertrek. Je kan dus nog volop genieten van je laatste ski dag, een douche en een lichte maaltijd vooraleer je terug naar huis reist.

Gasten die naar La Thuile reizen, stappen in sommige gevallen, over op een lokale pendel in Aosta. Vanuit Aosta is het ongeveer nog een uur pendelen naar La Thuile.

Onze bussen blijven ter plaatse. Als je een hotel kiest dat niet aan de piste gelegen is, pendelt onze bus je ’s morgens en ’s avonds van en naar de pistes.

Vertrek in België.
Onze busreizen vertrekken telkens op zaterdagavond vanuit verschillende opstapplaatsen in België. Je kan opstappen in Gent, Antwerpen of Lummen. De opstapplaatsen worden op voorhand door Flowtrack bevestigd.
Royal Class reizen.
De bussen zijn uitgerust met comfortabele zetels waarvan de rugleuning kan worden ingesteld in slaapstand. Het zijn steeds recente en luxueuze uitgeruste autocars. Tijdens de reis voorzien we enkele stops.

VERZEKERINGEN

Waarom sluit ik best een verzekering af?

Verzekeringspremies betalen zijn dikwijls een noodzakelijk kwaad, maar ze voorkomen wel veel (financiële) onheil als er iets fout loopt.
Wie bij Flowtrack een reis boekt kan een annuleringsverzekering en/of reisbijstandsverzekering afsluiten.

Ben ik verzekerd als ik Corona krijg op vakantie?

Corona (Vovid-19) valt niet onder de verzekering van Flowtrack maar onder de ziekteverzekering van de reiziger zelf. De kosten van verzorging tijdens en na de reis zijn ten laste van de eigen ziekteverzekering. Als je geen verzekering afsluit via Flowtrack bij Allianz Assistance  informeer je dus best even bij je eigen ziekteverzekering hoe zij omgaan met Corona.

Als je via Flowtrack een Travel selection (reisbijstandsverzekering) of een Exclusive Selection (reisbijstands- en annulatieverzekering) boekt, dan zal Allianz Assistance altijd de bijstand verlenen die nodig is om de klant te helpen en dit conform met de dekkingen van het afgesloten product (medische kosten, hospitalisatie, repatriëring, enz …).
De dekkingen zijn gegarandeerd zolang er geen reisverbod is (je hoeft dus geen rekening te houden met de kleurcodes per land). Of Allianz Assistance al dan niet repatrieert in geval van Covid is afhankelijk van geval tot geval. Soms zullen ze overgaan tot repatriëring, soms zal de patiënt ter plaatse moeten uitzieken. In het geval dat je ter plaatse moet uitzieken (verblijfsverlenging) is dit gedekt op medisch voorschrift.

Kan ik mijn reis annuleren als ikzelf of één van mijn familieleden Corona heeft?

Als je een Cancellation Only (annulatieverzekering) of Exclusive Selection (reisbijstands- en annulatieverzekering) boekte ben je inderdaad verzekerd als jij zelf
of een van je gezinsleden Corona heeft. Je legt in dat geval een medisch formulier voor dat bevestigt dat deze persoon ziek is.

Wat houdt een annuleringsverzekering in?

Een annulatieverzekering is enkel boekbaar voor 18+ zomervakanties, mountainbikeweekends en wintersportvakanties.

Voor de wintersportvakanties:

Allianz annulatie verzekering: een voordelige annuleringsverzekering voor maar 6,3% van je reissom.

Een optimale dekking bij een annulatie, zoals o.a.:
– Ziekte en ongeval.
– Overlijden.
– Herexamens.
– Panne met de eigen wagen.
– Vertraging extern vervoer (transfer / vlucht).
– Ontslag.

De garanties en dekkingen kan je hier vinden: annuleringsverzekering 6,3%

Ik zou graag mijn reis annuleren, wat moet ik doen om mijn betaling terug te krijgen?

Hoe we hiermee omgaan is afhankelijk van verschillende factoren.

1) Je kent iemand die in jouw plaats kan meegaan.
Dan heb je geen annulatiekosten. Stuur een e-mail naar info@flowtrack.be met de gegevens van de
persoon die in jouw plaats zal meegaan en we brengen de boeking in orde. Jouw betaling wordt op
deze nieuwe boeking verwerkt. Je regelt zelf onderling de betaling met de persoon die in jouw plaats
meegaat.
2) Je vindt niemand die in jouw plaats kan meegaan en je hebt geen annulatieverzekering.
Je stuurt een e-mail naar info@flowtrack.be met de melding dat je wenst te annuleren.
De annulatievoorwaarden zijn hier van toepassing (zie bijzondere reisvoorwaarden, artikel 16)
3) Je vindt niemand die in jouw plaats kan meegaan en je hebt een annulatieverzekering.
Bij een annulatie dien je binnen de 7 kalenderdagen schriftelijk contact op te nemen met Flowtrack.
Hierna wordt er een dossier opgemaakt, dien je de nodige documenten in te vullen en eventueel op
te vragen bij een externe partij (voorbeeld: dokter).
Van zodra het dossier is goedgekeurd, krijg je een terugstorting.
Een dossier blijft maximaal 6 maanden in behandeling en je dient dus binnen deze termijn alle nodige
documenten te bezorgen. Na deze termijn kan je geen aanspraak meer maken op het
annulatiebedrag en wordt het dossier gesloten.

Door welke verzekering is Flowtrack gedekt?

Flowtrack is lid van de VVR (Vereniging Vlaamse Reisbureaus) en erkend onder Lic 6227.

Conform art. 54 van de wet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen,
gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten is Flowtrack door MS Amlin Insurance SE, Koning
Albert II laan 37, 1030 Brussel (NBB nr. 0745 – RPR 0416.056.358), www.amlin.com verzekerd om, in
geval van financieel onvermogen, zijn verplichtingen jegens de reiziger verder na te komen. Deze
garantiestelling wordt begeleid door Vlaamse Solidariteit Reisgelden, een afdeling van de Vereniging
van Vlaamse Reisbureaus.
De Professionele Aansprakelijkheid Reisbureaus van Flowtrack is eveneens verzekerd bij MS Amlin
Insurance SE, Koning Albert II laan 37, 1030 Brussel. (NBB nr.0745 -RPR 0416.056.358),
www.amlin.com. Deze aansprakelijkheidsverzekering wordt begeleid door Vanbreda Risk & Benefits.

Wat houdt de exclusive selection: annuleren + reisverzekering in?

Allianz Exclusive verzekering: een voordelige reis- en annuleringsverzekering voor maar 7,5% van je reissom.

Met een Exclusive verzekering van Allianz heb je een veilige reis- en annuleringsverzekering samen. Een ideale en voordelige combi!

Met deze reis- en bagageverzekering via Allianz ben je zeker van:
1. Een snelle, soepele en correcte afhandeling.
2. Eén nummer voor alle (medische) assistentie.
3. Reis- en verzekeringsspecialisten die voor je optreden als vertegenwoordiger naar betrokken partijen.

Een optimale dekking, zoals o.a.:
– Geneeskundige kosten.
– Kosten repatriëring.
– Personenhulpverlening.
– Verlies, beschadiging en diefstal van je bagage.
– Buitengewone kosten.
– Telecommunicatiekosten.

Niet alleen je verblijf op bestemming, maar ook de heenreis en de terugreis wordt door de verzekeringsmaatschappij verzekerd, mits deze plaatsvinden tussen de dag voor de voorziene aankomst en de dag na het voorziene vertrek. Zo krijg je voor een 8-daags verblijf 10 verzekerde dagen.

De garanties en dekkingen kan je hier vinden: info reis- en annuleringsverzekering 7,5%

REISVOORWAARDEN

Reisvoorwaarden Flowtrack

De Algemene- en Bijzondere voorwaarden kan je hier terug vinden.

ALGEMEEN

Waar moet ik de skipas ophalen en inleveren?

Op de aankomstdag organiseert Flowtrack een incheckmoment waar je de skipas ophaalt. Per skipas betaal je een waarborg van 5 Euro die je op het einde van de week terugkrijgt bij het inleveren van de skipassen aan de de loketten. De waarborg voor je skipas betaal je al op voorhand tijdens je boeking waardoor het incheckmoment vlotter verloopt.

Kan ik op aankomstdag de piste al op?

Dit zit niet standaard in de prijs inbegrepen. Indien je toch al heel vroeg in het skigebied aankomt kan je een dagpas of een halve-dagpas kopen aan de skilift.

Waar en wanneer gaan de après ski momenten door?

Twee keer per week organiseert Flowtrack een après ski moment aan onze meetingpoint.  We trakteren op gratis drankjes en organiseren coole activiteiten voor de kids. De après ski begint rond 16u en eindigt rond 18u… of ietsje later.

Zijn er ook andere activiteiten mogelijk, zoals bijvoorbeeld wandelen?

Natuurlijk, in en rond de skigebieden is het altijd héél mooi om te wandelen. Er zijn verschillende uitgestippelde wandelroutes beschikbaar. je kan ter plaatse terecht bij het infopunt of je kan meer uitleg vragen via mail bij ons of de verantwoordelijke ter plaatse.

SKI- EN SNOWBOARDLESSEN

Nederlandstalige ski- en snowboardlessen

Kinderen en volwassenen krijgen in afzonderlijke groepen les. Voor de kinderen, garanderen we Nederlandstalige lessen door onze eigen Flowtrack monitoren. De volwassen krijgen les van Engelssprekende monitoren van de plaatselijke skischool. De meeste lessen gaan door van maandag tot en met vrijdag.

Ze starten dagelijks om 9u30 en eindigen om 12u30, zowel voor de ouders als voor de kinderen. De lessen starten en eindigen altijd op de gemeenschappelijke organisatieplaats van Flowtrack.
Twee dagen per week is er vrijblijvend een volledige dag les en begeleiding met opvang tijdens de middagpauze. Ouders kunnen dan zorgeloos een hele dag genieten van het grote skigebied.

Alle begin is moeilijk. Daarom krijgen de beginners de eerste 2 dagen extra aandacht. Om zo snel mogelijk op een veilige manier te leren skiën, krijgen beginners deze eerste 2 dagen zowel in de voor- als in de namiddag les. Vanaf de 3de dag is er enkel in de voormiddag skiles.

Ik heb nog nooit geskied of gesnowboard, is dat een probleem?

Natuurlijk niet! Flowtrack zorgt voor een ski- en snowboardinstructeurs (snowboard vanaf 13 jaar) die je leren skiën vanaf het prille begin. We starten op de beginnerspiste met de basis. Je leert wennen aan de sneeuw en het materiaal en stap voor stap leren we je hoe je op een veilige manier de berg af komt. De eerste 2 dagen krijgen de beginners een hele dag les, daarna telkens in de voormiddag. Op het einde van de week maak je mooie bochtjes en ski je veilig de berg af. Voor de kinderen, die les krijgen in afzonderlijke groepen, garanderen we Nederlandstalige monitoren. De volwassenen krijgen les van Frans- of Engelssprekende plaatselijke skimonitoren.

Ik ben een ervaren wintersporter, neem ik dan nog les?

Natuurlijk kies je er zelf voor om al dan niet les te volgen, maar technisch kan je altijd nog bijleren. We voorzien gevorderde niveaus waar je met een professionele instructeur en andere gevorderde skiërs samen de piste op gaat. Dit geeft een extra boost om van elkaar te leren en je techniek bij te schaven. Wil je een stap verdergaan en kennismaken met toerskiën, freeriden of heliski? Laat het ons weten en wij brengen je in contact met ervaren plaatselijke berggidsen.

Wat is de Flowtrack visie met betrekking tot skilessen?

Skiën is een individuele sport maar door in groepjes te skiën is het ook een fijn groepsgebeuren.

Tijdens onze ski- en snowboarlessen staat de (groeps)beleving centraal.

De kinderen krijgen les in het Nederlands van onze Flowtrack monitoren. Plezier staat boven prestatie en door veel te oefenen leren onze skigroepen veel bij.
Onze monitoren kiezen, afhankelijk van de leeftijd en de vaardigheden van de deelnemers het juiste oefenterrein. We zoeken altijd naar een evenwicht tussen uitdaging, bijleren en fun en dit in een veilig omgeving. We leren nieuwe vaardigheden aan en doen aan techniekverbetering op een speelse en recreatieve manier, waarbij we spel- en oefenvormen afwisselen.

De volwassen krijgen les van Engelssprekende monitoren van de plaatselijke skischool. Ook hier staat de (groeps)beleving centraal. De monitor neemt je mee op sleeptouw en kiest de pistes die bij jouw niveau passen. Je krijgt feedback en tips om je techniek te verbeteren. De monitoren zorgen voor vertrouwen, een aangename, ontspannen en ongedwongen sfeer en de juiste tips waardoor je er ook technisch op vooruit gaat.  Zij kennen het skigebied als geen ander, vraag hen dus zeker de mooiste plekjes en beste restaurantjes!

Op welk niveau moet ik inschrijven voor de lessen?

We werken met 4 niveaus. Afhankelijk van het aantal deelnemers worden ter plaatse de groepen per ingeschreven niveau nog onderverdeeld in subgroepen. De jongste kinderen delen we meestal in in groepjes van gemiddeld 5 à 6 kinderen, de oudere groepen hebben gemiddeld 8 kinderen per monitor. Uiteraard kunnen vriendjes, broers, zussen, neefjes, … samen zitten. Onze filosofie is dat de meest vaardige zich aanpassen aan de minder vaardige. Dit omwille van de veiligheid en de feelgood van alle deelnemers.

Niveaus kinderen < 13 jaar:

Green grizzly’s: sneeuwgewenning (2,5 tem 4,5 jarigen)
Blue Bunnies: vanaf 4,5 jaar, beginner, eerste maal op de latten
Red Raccoons: 1-2 weken ervaring, vlot van een blauwe piste kunnen skiën
Black Bears: Gevorderd, vlot van een rode piste kunnen skiën
Yellow Rangers: Expert, vlot van een zwarte piste kunnen skiën

Volwassen (ski) niveaus:

SKI0: Beginner, eerste maal op de latten
SKI1: 1-2 weken ervaring, vlot van een blauwe piste kunnen skiën
SKI2: Gevorderd, vlot van een rode piste kunnen skiën
SKI3: Expert, vlot van een zwarte piste kunnen skiën

Snowboard (Vanaf 9 jaar of ouder):

SNOW0: Beginner, eerste maal op board
SNOW1: 1 week snowboardervaring
SNOW2: Meerdere weken ervaring
SNOW3: Expert, rode piste normaal & switch naar beneden kunnen komen

SNEEUWGEWENNING EN KINDEROPVANG

Mijn zoon/dochter is 2.5 jaar, kies ik voor sneeuwgewenning of kinderopvang?

We volgen de kleuterschool: als je kind naar het peuterklasje gaat en zindelijk is, zijn ze welkom bij de sneeuwgewenning. Er is een nauwe samenwerking tussen de kinderopvang en de sneeuwgewenning. Kindjes die ‘s middags nog een middagdutje nodig hebben, kunnen dat in de kinderopvang doen. Je voorziet hiervoor zelf een reisbedje. Peutertjes van 2,5 à 3 jaar zijn meestal te jong om te leren skiën, voor hen huur je dus geen skimateriaal. De begeleiders van de sneeuwgewenning geven soms, na een aantal dagen, aan dat er eens kan getest worden op de ski’s. Je huurt dan best ter plaatse skimateriaal voor een paar dagen.

Mijn zoon/dochter is 4 jaar, kies ik voor sneeuwgewenning of skiles?

De skilessen starten voor kleuters uit het 3de kleuterklasje. Kindjes die 5 jaar worden na de start van het nieuwe schooljaar en dan pas in het 3de kleuterklasje starten, sluiten aan bij de sneeuwgewenning. De oudste kindjes in de sneeuwgewenning zullen veel meer ‘skiën’ dan de kleinste. Mogelijks skiën ze op het einde van de week van een blauwe piste. De visie van Flowtrack is dat kinderen vooral plezier moeten beleven aan het skiën, dat is veel belangrijker dan het behaalde resultaat. Het zal mee bepalen hoeveel zin zij zullen hebben in hun volgende skivakantie!

Vanaf hoeveel kinderen worden de kinderopvang en sneeuwgewenning georganiseerd?

Flowtrack biedt op de meeste skivakanties kinderopvang en sneeuwgewenning aan. Deze service is gegarandeerd vanaf minimaal 5 deelnemers. Als er op een bepaalde reis minder dan 5 deelnemers zijn, dan nemen wij met jou contact op om mogelijke oplossingen te bespreken. Op deze pagina vind je een overzicht van welke service wij aanbieden per periode en per reis. https://www.flowtrack.be/services-per-gebied/

Moet ik skimateriaal huren voor mijn zoon/dochter die sneeuwgewenning volgt?

Ja, het is de bedoeling dat de kindjes al regelmatig op de ski’s staan. Het huren van materiaal is dus noodzakelijk voor kindjes vanaf 3jaar

Je kan in je boeking aangeven om skimateriaal te huren via Flowtrack. Zorg ervoor dat het materiaal genaamtekend is, Flowtrack voorziet hiervoor stickers tijdens de check-in.

Kan ik materiaal ter plaatse huren?

Wie geen ski- of snowboardmateriaal heeft kan dit reserveren tijdens de boeking. We werken hiervoor samen met lokale verhuurders. Flowtrack kiest voor goed standaard materiaal. Als je liever een hogere klasse wenst, kan je dit te plaatse reserveren en bijbetalen. Een klasse hoger kost gemiddeld 25 Euro extra. Op de dag van aankomst kan je het materiaal ophalen in de plaatselijke skishop.

Welk skimateriaal moet ik huren?

De skiwinkels werken met verschillende kwaliteiten die ze weergeven in verschillende categorieën: Flowtrack kiest voor goed standaard materiaal. Je kan ter plekke je materialen nog upgraden naar een klasse hoger, dit kost gemiddeld 25 Euro.

Waar en wanneer kan ik het huurmateriaal ophalen en inleveren?

Je kan het ski- of snowboardmateriaal ophalen bij de verhuurwinkel op de dag van aankomst. Aan de Flowtrack incheckbalie krijg je te horen waar jij je skimateriaal kan ophalen. Op de dag van vertrek lever je het materiaal terug in op dezelfde plaats als waar je het ophaalde. Gedurende de week kan je het materiaal opslaan in de skilockers van jouw accommodatie.

Hoe worden 16+ gasten begeleid?

Tijdens het 16+ Snowcamp is de Flowtrack crew altijd bereikbaar en aanspreekbaar voor hulp of informatie. Terwijl wij zorgen voor een goede omkadering, zijn onze gasten vrij om hun vakantie naar eigen wens in te vullen. Je kiest als deelnemer zelf of je skiles neemt en of je ’s avonds deelneemt aan onze activiteiten.

Dit wil niet zeggen dat deelnemers altijd kunnen doen wat ze willen. Onze crew is 24/24 aanwezig en zal er op toezien dat alles vlot verloopt en iedereen zich aan de gemaakte basisafspraken houdt. We gaan ook een paar keer samen op stap waarbij onze crew ervoor zorgt dat de hele groep samen terugkeert naar onze Snow Village.

Wij stimuleren ontmoeting en betrokkenheid naar andere gasten. Dit versterkt het groepsgevoel en zorgt voor een mooie ‘connectie’ met leeftijdsgenoten. 

Kan ik als ouder iemand bereiken tijdens het snowcamp?

In de reisinformatie staat een telefoonnummer van de verantwoordelijke ter plaatse. Onze kantoormedewerkers kan je bereiken via het kantoornummer of, in dringende gevallen buiten de kantooruren, via het noodnummer. Verder voorzien we een Facebookgroep voor de ouders. Via deze weg blijf je op de hoogte van de aankomst- en vertrektijden en delen we leuke weetjes en foto’s. De informatie hierover krijg je samen met de vertrekinformatie.

Mag er gerookt worden?

In het hotel is het verboden om te roken. Buiten beslis jij zelf of je wenst te roken, we hebben liever dat je het niet doet natuurlijk! Respecteer altijd de natuur en gooi zeker geen sigarettenpeuken op de piste.

Mag er gedronken worden?

In Italië is het verboden om alcohol te serveren aan -18 jarigen. Flowtrack volgt de lokale wetgeving en biedt dus geen alcohol aan tijdens het snowcamp. Indien je toch een biertje of een wijntje aankoopt tijdens het uitgaan is dat op eigen verantwoordelijkheid en zal Flowtrack optreden bij overdreven misbruik.

Sterke drank is gedurende de hele week verboden, zowel in het hotel als tijdens het uitgaan.
Drugs worden niet getolereerd!

Mogen de 16+ gasten vrij uitgaan?

Op de meeste avonden voorziet Flowtrack een avondprogramma of gaan we in groep op stap in het  dorp. Wanneer er geen georganiseerde activiteit is of indien je niet wenst deel te nemen aan de activiteit, heb je de vrijheid om je avond zelf in te vullen in het appartement. Dit verloopt volgens de afspraken die we in het begin van de week met jullie maken.

Wie is er aanwezig van Flowtrack?

Er is een talrijke Flowtrack crew aanwezig. Ter plaatse is er ook een regioverantwoordelijke met veel ervaring die in permanent contact staat met het kantoor in Mechelen.

Hoe zit het met slaaptijden en nachtlawaai?

’s Avonds worden er activiteiten georganiseerd waar de deelnemers vrijblijvend aan kunnen meedoen. Op avonden dat we niet gezamenlijk uitgaan, kan je naar de bar/salon van het complex. Dit doe je uiteraard steeds zonder overlast te bezorgen. Onze crew zal hier mee op toezien. Vanaf 1u30 is er verplichte nachtrust.

Zijn de skilessen verplicht?

Bij 16+ zijn de lessen niet verplicht. De lessen gaan door tijdens de voormiddag, telkens 3 uren ski- of snowboardles. In de namiddag organiseren we vrijblijvend ‘hit the slopes’, meer uitleg hier onder.

Wat is 'HIT THE SLOPES'?

In de namiddag organiseert onze crew ‘hit the slopes’. We gaan samen op pad waardoor je, onafhankelijk van je ski- of boardniveau, iedereen leert kennen. Onze crew kiest een paar leuke pistes uit uit waar iedereen op eigen snelheid & kunnen oefent. We leren je wat coole tricks, organiseren een wedstrijdje of bouwen een mini-jump. Onderweg stoppen we regelmatig in een gezellig restaurantje aan de piste.

Mijn zoon/dochter neemt geen skiles, is er dan toezicht?

Wij maken op voorhand duidelijke afspraken met de jongeren. Als jongeren geen lessen nemen zijn ze vrij om de pistes te verkennen. Wij vragen om in groepjes van minimaal 3 personen op pad te gaan. In de namiddag organiseren we vrijblijvend ‘hit the slopes’, zoals hierboven omschreven. Onze crew motiveert de jongeren om samen met hen te skiën of te boarden. 2 x per dag is er een verplicht aanmeldmoment: vlak na het skiën of boarden en vlak voor het slapengaan. De deelnemers hebben het nummer van de begeleiders die altijd bereikbaar zijn.

Diefstal

We raden de deelnemers aan geen waardevolle spullen mee te nemen tijdens de activiteiten. Flowtrack is niet aansprakelijk bij diefstal.

Respect crew, materiaal en gasten

We verwachten dat elke deelnemer zich gedraagt als een verantwoordelijk persoon. We vragen respect voor het materiaal, andere deelnemers en onze crew. Bij het begin van de week overlopen we met de deelnemers de kampregels. Als gasten zich niet houden aan de kampregels zullen onze begeleiders ingrijpen. In ernstige gevallen treedt het incidentenplan in werking.